Alla inlägg under september 2009

Av Ina - 14 september 2009 19:46


När jag hade hämtat Hanna från dagis idag var Roger redan hemma, han hade hög feber och hade åkt hem från jobbet...Stackaren!

Har pysslat om honom lite och gett honom te och glass

Av Ina - 12 september 2009 10:55


Mådde tjuvtjockt när jag gick och la mig igår...mitt i natten var det bara upp och göra sig av med allt...drack ett glas vatten, en timme senare var det dax igen! Får inte behålla vatten ens och jag är både törstig och har ont i huvudet!

Fattar inte var jag fått det ifrån heller...

Skulle ha jobbat i helgen men får stanna hemma. Hoppas Roger och Hanna slipper det!

Av Ina - 11 september 2009 21:45

Fick reda på av mamma idag att en gammal jobbarkompis till mig har gått bort i bröstcancer 42 år gammal...hon hade inte gått på mammografi och åkte in alldeles för sent! Hon lämnade efter sig man, 2 barn som är tonåringar och en hund som hon pratade mycket om...Kan se henne framför mig...

Livet är så jäkla orättvist ibland!!!


Så gå på era mammografitider!!!


RIP

Av Ina - 11 september 2009 21:35


Vilket underbart väder det har varit idag!!! Vill gärna ha detta väder länge till!!!

Dagen började tidigt som vanligt...vi lullade runt sen gick vi ut, Hanna har inte varit på bra humör denna vecka...gnällig, trött, ätit dåligt...

Vi gick inom lekplatsen en stund, tyckte hon var roligt! Gjorde våfflor till lunch, mycket gott! Hanna åt mest sylten och glassen...

Mamma har varit här idag, hon hade köpt blommor till min kruka så de satte jag när Hanna sov. Blev bra får väl lägga ut ett kort...=)

Annars har vi mest myst idag, varit ute en del...

Roger och jag såg Män som hatar kvinnor ikväll, den var superbra! Men så hemsk.


Nu är det snart dax att sova, jobba imorgon kväll och ingen sovmorgon...


Trevlig helg på er!

Av Ina - 10 september 2009 21:13


Min förra var om man sorterade sina sopor och de flesta var väldigt duktiga! Fortsätt så!

Av Ina - 10 september 2009 20:59


Dagen började tidigt vid 06...när kl var 10 undrade jag vad vi skulle hitta på då? Det regnade ute så...Hanna åt inte så mycket till lunch, var nog för trött...men sov bara 1 timme, hon som brukar sova minst 2-3 timmar...Har hostat en del...

Men kl blev tillslut 14 och vi åkte för att tanka, handla och sen köra till Linda å Julia. Där fick vi stuvade makaroner (min favvis) och falukorv. Var en runda på lekplatsen och sen fikade vi, Hanna fick sin glass tillslut och Julia sina kex och mammorna sitt kaffe!

En mycket trevlig och mysig eftermiddag!


Men en tråkig nyhet men vi pratade ju en del om det Linda så! Klart det är tråkigt men bara på att igen...=)

Av Ina - 9 september 2009 20:54


Om ca 4 veckor ska Landstinget börja vaccinera de anställda. De anser att alla anställda ska vaccinera sig för att vi ska hålla oss friska när alla andra blir sjuka...ja och eftersom de inte ringer in några vikarier!!! Blir så trött!

Har inte bestämt mig än om jag ska. Tycker det är lite luddigt...

Av Ina - 9 september 2009 20:14


Varje tisdag har vi hyrt en gympasal så nu blir det gympa för hela slanten...Vill så gärna börja så de tisdagar jag jobbar ska jag gympa! Hanna får vara lite längre på dagis men det måste ändå väga upp att få en gladare och snyggare mamma...=))

Ovido - Quiz & Flashcards