Alla inlägg under september 2009

Av Ina - 9 september 2009 19:47

 Usch jag har ont i hela kroppen! Idag har det VERKLIGEN varit stimmigt på jobbet.

Morgonen börjar med att Hanna vaknar kl 05, Roger var ledig idag för dagis var stängt. Så ingen sovmorgon för honom inte. Kom till jobbet, skulle ta ut en patient på toa, då orkar han inte stå på sina ben utan jag får sätta honom på golvet (han väger över 100 kg) Ajajaj. Till råga på allt börjar foten blöda och det blöder mycket. Vi har ingen aning var eller varför det börjar blöda men upptäcker att huden har spruckit precis där man böjer tån...och det är djupt och det blöder mycket!!! Får lägga tryckförband. Sen skulle resten av patientern aupp, på toa, nån bajsar ner hela sänge, katetratr ska tömmas, toaletten igen med en dam, matvagn, dricka....lunch för mig...Efter allt detta ska jag kolla förbandet, tar väck det och det sopprar blod direkt...Shit tänkte jag, vad gör jag nu? Sätter på ett nytt tryckförband, konsulterar ssk och ringer doktorn. han kommer upp och ringer direkt en kirurgläkare. Remiss och sen kör vi ner patienten på akuten där kirurgläkaren är...får vänta 1 timme sen var vi tvugna att gå...

Avd möte, och bara massa tjaffs!!! Alla är så trötta och stressade över dessa besparingar som börjar märkas av, ingen i köket och 4 tjänster som inte ska tillsättas. Får inte ringa in några vikarier och överbeläggning på avd...suck! Man undrar hur det ska sluta?!? Och än är inte allt klubbat. Nej det är inte roligt att gå till jobbet just nu...bara tjaffsande...


Ska nog kolla på IDOL ikväll och skratta skadeglatt åt de som sjunger kasst...

Av Ina - 9 september 2009 19:47

 Bloggen har fått helt nytt utseende får se hur det går...=)

Av Ina - 7 september 2009 22:09

 Ellinor klippte en bra bit, hade ner till halva ryggen nästan, la i mörk färg underst och lite ljusa kastanje färgade slingor+blond. Tycker det blev snyggt!

Men hade kunnat tänka mig det ännu mörkare...men som sagt nöjd! Mitt hårver sitt eget lig och ligger inte som jag vill men när jag plattat det blir det ganska ok! =))

 

Av Ina - 7 september 2009 22:07


Jag bad Mia att virka kakor som Hanna kunde ha att leka med i sitt rum. Såhär fina blev de!

Tack!!!


 

Av Ina - 7 september 2009 22:03


Av Ina - 6 september 2009 19:38


Har tagit mig igenom denna dagen, hela familjen gick en runda när alla hade åkt hem...mest för att bara komma ut...blåser mycket idag annars ganska varmt...

Hanna somnade tidigt idag, hon var trött! Vi oxå så jag ska slappa en stund sen blir det sängen!! LÄNGTAR!

Imorgon ska Hanna & Jag bara vara hemma och mysa!

Av Ina - 6 september 2009 12:37


Fam Gottfridsson kom strax efter 10 för att vi skulle hinna sätta upp tältet. Blev lite försenade med allt men tyckte det gjorde inget. De flesta kom vid 13-14 tiden då började vi grilla och mingla runt. Vädret var ganska ok, det kom lite regn men inget som störde festen.

Vi åt sen lekte vi lekar, riktigt skoj!

Hade även ett sånghäfte och ett pappaer där man skulle fylla i olika kryddor och siffror. Lite klurigt men de var duktiga!

Alla barnen var väldigt duktiga! 

Det var vissa vuxna som betedde sig som barnungar och några som var lite överförfriskade men sånt går inte att undvika verkar det som. Men jag förstår inte varför man kommer till en fest sur??? Och inget är bra utan allt är skit och allt är fel...Man brukar väl vara glad och pigg när man går på fest eller?? 

Är lite trött och besviken på såna personer som drar ner stämningen...


Men det gick faktiskt rikitgt bra och blev trevligt tillslut! När Hanna hade lagt sig kunde man slappna av lite, annars sprag man mest omkring och försökte vara överallt...=)


Tack alla för en trevlig dag!


 

Av Ina - 6 september 2009 06:52


Hanna vaknade kl 6...är såå trött!!! La mig vid 00.30...kommmer blI EN LÅNG OCH JOBBIG DAG...

Svärmor ville vi skulle komma och fika hos dem, orkar nog inte det...


Berättar mer om kräftskivan sen...

Ovido - Quiz & Flashcards