Alla inlägg under juni 2010

Av Ina - 19 juni 2010 13:14


De ringde från jobbet och sa att jag kunde vara hemma idag för vi var mycket folk! mys!

Hanna gillade det!

Roger försöker få henne att sova en stund nu, har varit ganska tjabbig på fm...

vi hade tänkt olja altanen medans hon sover.

Så ikväll blir det bara MYYSSS!


Kanske kollar lite på bröllopet också ska bli så skönt att det snart är över!!! Vilket tjat om detta bröllop, tycker synd om brudparet! Att de inte får bestämma hur de vill ha det...tur man är "vanlig"

Av Ina - 18 juni 2010 21:03


Ätnligen kom jag iväg till detta underbara ställe!!!

Hanna lämnades hos svärmor där Mia och Abbe hämtade upp mig (efter lite missöden, nerkissade och nerkräkta bodies) Hanna vinkade glatt hejdå, inga problem att lämna henne...

På vägen upp hamnade vi efter allehanda fordon som gick väldigt långsamt...vi bara skrattade och sa att detta var nog inte vår dag och det var inte fredagen den 13:e...om man nu tror på det...

Väl uppe tog jag tag i mitt skafferi men vi upptäckte att det fattades ynka 20 cm för att få plats med det i bilen så det blev hemkörning men det får jag ta. Köpte hem handtagen iallfall.

Abbe bajasade så det blev byte på honom, såklart hade det gått igenom så Mia fick byta alla kläder sen var det dax för lunch. Åt jättegod kycklingfile och Abbe åt lasagne som han gillade. När jag skulle sätta brickorna i ställen så tappade jag såklart glaset som gick i tusen bitar....inte vår dag...

De hade ändrat om lite i Älmhult så man kände inte igen sig...men det slank ner lite smått och gott i vagnen.

Hade kunnat handla så mycket mer!

Pratade med mamma som sa att det hade varit rån i Olofström...typiskt tänkte vi då är det väl avspärrningar på vägen hem, inte en polisbil såg vi!

När vi hade betala var vi tvugna att fika lite så vi orkade ta oss hem, blodsockret var lågt och jag hade ganska ont...suck och det är 3 mån kvar. Hur ska jag kunna gå på alla marknader jag vill till? Rullstol?

Vi hade lite tidspress också för svärmor och svärfar skulle på kalas kl 16, vi var tillbaka 16.20 inte illa med tanke på alla långsamma bilar vi hamnade efter på vägen hem....

Det har verkligen varit en rolig dag men jag är helt slut nu! Roger och jag ska mysa en stund (om han får Hanna och sova snart) sen blir det sängen. Jobbar ju mina sista pass i helgen...


Trevlig helg önskar jag er!

sol

Av Ina - 16 juni 2010 21:08


Härligt väder idag har dock blåst en del här...

Hoppas på fint väder nu, imorgon är vi lediga då kommer mamma och pappa hit.

På fredag blir det IKEA med Mia och Abbe...ska ÄNTLIGEN köpa mig ett riktigt skafferi.

Har egentligen inte råd för vi var tvugna att byta däcken på Lagunan 5000 kr....surt! Men får röra om lite på kontona för nu SKA jag köpa mitt skafferi!

Av Ina - 16 juni 2010 21:03


Denna graviditeten har jag mer ont än förra.

Igår på jobbet hade jag väldigt ont, kändes som jag sträckt mig...cheferna var oroliga så de satte in extra folk ifall jag inte kom och jobbade idag. GULLIGT! alla var så måna om mig...men det gick över och idag har jag ont i ryggen istället...gnäll gnäll...

Nej men alla är verkligen jättegulliga på jobbet! Det var de på det gamla jobbet också det var mycket vändningar man slapp. jag kommer ju göra likadant när någon annan är gravid, man måste hjälpas åt!


Månmga av de yngre sköterskorna frågar mycket om hur det är att vara gravid och allt runt omkring. De är nyfikna, några är väldigt sugna också. Tycker det är roligt att svara på deras frågor så ärligt jag kan men vissa saker säger man inte elller lägger till att det är olika för alla. vill ju inte skrämma dem! =)

Av Ina - 16 juni 2010 20:59


Ja denna dagen vet jag inte vad som hänt, jätterörigt...vi var ändå 3(!!!) st som jobbade "ute" och 2 sjuksyrror...ändå flöt det inte bra, allt kom vid 14 när vi hade tänkt och fika på min glass jag bjöd på. Vissa träffar jag inte i helgen när det är mina sista pass. Känns vemodigt men skönt!

Så nu har Hanna sommarlov. Sen börjar hon på dagis igen v 35 och sen får vi se hur länge hon är där innan den nya lille krabaten kommer ut, Roger kanske oxå får lite lugnt med 1-2 veckors jobb sen lite ledigt. Han har ju inte semester förrän 31-34...SENT hade velat ha honom hemma med oss och mysa!


Är väldigt trött idag kommer snart lägga mig!

Av Ina - 13 juni 2010 09:13


När Roger kom hem körde vi nästan direkt till Hällaryd och 60 års fest, de hade redan ätit så vi fick sitta själva och äta....alla undrade såklart vad hanna var...hon var hos moster och kusinerna. Hade det jätteroligt i deras lekstuga.

Vi hann även köra inom fam Arvidsson och lämna deras bröllopspresent, en förstoring på ett av deras bröllopskort. Lisas kommentar var: Oj vad stort det var...hahaha inte ofta man har sig själv på en så stor bild men det är jättefint!

Vi skrattade åt roger hela tiden, han var lite överförfriskad....han säger så roliga saker då....

sen bar det till Brinkamåla och hämta lillstumpan. Både hon och pappa sov i bilen hem...vi var hemma 23.30....ZZzzz sen vaknade hon vid 06 tiden....

Roger är lite sliten idag....jag är hyfsat pigg än så länge...

Idag blir det dop för Liv kl 11, hoppas det är en kort gudstjänst!

Av Ina - 12 juni 2010 11:13


Sovit till 09 idag, ätit god frukost med mannen innan han skulle köra till jobbet.

Städat övervåningen, längtar tills allt är överbyggt så vi kan få lite mer ordning. För mycket saker på en plats nu...

Ska nog bara slappa idag ska ju iväg så fort roger kommer hem...nån gång kan det vara skönt att vara själv även om jag är dålig på det. Har så många härliga vänner som jag inte träffat på länge men snart är jag ledig så då bokar vi en träff! =)


Trevlig (blåsig) lördag

Av Ina - 11 juni 2010 21:24


Idag har vi varit barnfria, så konstigt att inte ha ett litet barn att dona med på morgonen. Hade lätt kunnat försova mig idag...jobbet flöt på ganska lugnt!

Hämtade Roger efter jobbet, tog en kaffe hemma och gjorde oss iordning för att sen köra in till K-krona. Åt mat på Montmatre, så gott! Sen blev det Prince of Persia på bion. tyckte den var jättebra! precis sån film både jag och roger gillar, vet inte varför kritikerna sågat den?

Bra tid på all oxå, hemma kl 20...är ganska trött, kommer nog snart att lägga mig så tråkig...men det har varit mysigt att umgås lite själva man gör ju det för sällan men vi älskar ju vår lilla stumpa. nästa gång får hon följa med och äta.

Ringde mamma innan, de var och matade ankorna, hanna hade sett ankungar. Mys!


Undrar när sommaren ska dyka upp? Regnet öser ner ikväll men det är ganska mysigt när man sitter inne och myser som vi! =)

Synd om rockarna bara...vill INTE byta med dem...


Hoppas ni får en mysig helg!

Ovido - Quiz & Flashcards