Direktlänk till inlägg 30 oktober 2011

Mys och galet

Av Ina - 30 oktober 2011 21:15


Under helgen har jag jobbat, lördagen var jag ändå hemma till strax innan 13 och eftersom vi är morgonpigga (eller alexander är) så hann vi mycket! Vi lekte, var ute, bakade bröd och pepparkakor. Hanna såg en färdig deg i affören och frågade om vi inte kunde baka...jooo klart vi kan sa vi! Mysigt var det, lukten av nybakade pepparkakor är underbart! Både hanna och alexander tyckte det var roligt!


Väl på jobbet var det väl lagom kul, fick börja med tjaffset om vilken som skulle byta sida...och snäll som jag är gör jag oftast det...ÄVEN om vi ska hålla oss på våra sidor...men jag hade bra arbetskamrater så det gick bra trots allt bajs...Njursidan är verkligen bara bajs, vikter och dryckeslistor...kom iallafall hem i lagom tid (och jag ställde om klockan direkt så jag inte skulle glömma det!!!), då var alexander och roger vakna...alexander hade blivit täppt och snorig...så natten har inte varit nåt roligt alls! Alexander har varit vaken mycket, hanna sov mellan oss och tja jag kunde inte slappna av pga tidsomställningen. Kl 04 gick roger upp med alexander då somnade jag nog nån timme innan klockan ringde...TUR det var lugnt på jobbet idag! Mitt huvud var verkligen inte med, vi var 2 st som hjälptes åt med en vikt. men vi skrev inte upp den direkt så när ansvarig ssk frågade oss hur mycket patienten vägde blev det massa ??? och vi kom inte på det heller!!! oj vad vi har skrattat åt detta idag...

Annara är det mycket tråkigheter på jobbet, det känns som många har "gett upp" så mycket förändringar och inget blir bättre...

TEX har de höjt dagarna för oss som jobbar deltid...vi jobbade innan 18-20 pass på 5 veckor 7-15 och 13-21.30

Nu jobbar vi 7-14.15 och 13.30-21.30 detta resulterar i att vi jobbar 2 pass mindre än de som jobbar heltid men går då miste om 3000kr....jag jobbar deltid av en anledning!! Jag vill vara hemma med mina barn MEN jag kan likaväl jobba till 15 när jag väl jobbar!! suckar...

funderar på att gå upp till heltid men JAG VILL INTE! men 2 pass...det känns så löjligt! och gå hem vid 14 det kommer bli jättesvårt! man kommer ha jättedåligt samvete för att man går hem...och det blir dyrt att köra...


gnäll, gnäll! men nu är det mycket med jobbet!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ina - 9 december 2012 21:17

  Hanna och jag sov till kl 08, det gillar mycket! Ändå var Hanna trött....vi myste med Roger på morgonen innna han körde till jobbet och vi körde mot Mörrum och det årliga pepparkaksbaket! Det var klass 1 varning så jag var lite velig om jag skull...

Av Ina - 22 november 2012 21:23


  Hanna bäddade ner alexander i deras små fotöljer framför tvn     ...

Av Ina - 22 november 2012 21:20

En dag när vi var i karantän var det helt underbart väder så vi gav oss ut i skogen, gick inom Doppet och köpte kakor att fika på. Det var underbart! 2 timmar lekte vi i skogen innan vi gav oss hemåt, barnen gillade verkligen det! Hanna klättrade o...

Av Ina - 22 november 2012 21:01


  Stort grattis till Mattias och Barbara som fick en liten Walter den 17 nov!     ...

Av Ina - 22 november 2012 20:48

  Alexander har lämnat ett avföringsprov för att doktorn skulle kunna utesluta att diarréerna beror på någon tarminflammation...jag har varit lite orolig för att det skulle visa något, fick ett papper hem i veckan om att doktorn skulle ringa någon ...

Ovido - Quiz & Flashcards