Alla inlägg den 17 november 2008

Av Ina - 17 november 2008 21:27


Trodde att Roger var lite "starkare" än han är...Hanna började skrika ikväll oftast brukar det räcka med att stoppa in nappen...men hon ville inte ha nappen och fortsatte skrika...Då fick jag skit för att jag inte kom ner och "hjälpte" till!!! Roger kände sig maktlös och visste inte riktigt hur han skulle få hennes tyst då var det mitt fel...hon skrek kanske nån minut....så nu har han tagit upp henne...Suck!

Ibland gör hon likadant på dagarna, då får man vänta ut henne och låta henne skrika en stund...han kommer lära sig det när han är hemma...

Av Ina - 17 november 2008 19:16


nu har det kommit upp i tv och tidningar igen...ska man äta kolhydrater eller inte?

De hade tom Karlshamnsmodellen uppe i Kalla fakta...

personligen tror jag på mindre kolhydrater, vi har testat GI metoden innan jag blev gravid med Hanna och det är väldigt god mat+att man går ner i vikt och det är mat man kan fortsätta med...inte som andra bantningsmetoder som man kör i några veckor och sen går upp allt igen...GI är ju inte heller en bantingsmetod utan ett annat sätt att äta...med mer grönsaker,nötter och fett. Mycket mumsig mat!


Det var tom en man som hade fått diabetes pga sin fetma som kunde sluta med att ta extra insulin efter han börjat med GI metoden...


det kommer väl alltid vara så att olika metoder ifrågasätts och att det blir två läger...så är det ju i allt...man får göra det man tycker är bäst och som hjälper!

Av Ina - 17 november 2008 19:14


usch det är verkligen inga positiva besked finansministern kommer med...om 2 år kommer var 9:e svensk att vara arbetslös och ändå spår de att julhandeln ska slå rekord?!? kan de ju tro...

jag är väldigt glad att vi har våra jobb kvar än så länge verkar det inte som de ska säga upp på sjukhuset, har inte märkt nåt iallfall....

nej usch! Hoppas på bättring!

Av Ina - 17 november 2008 14:55


Idag fick jag sova till 07.30 Gissa om jag blev förvånad när jag kollade klockan och inte snottan var vaken...Fick gå och kolla henne, man blev ju lite orolig...hon brukar ju vakna när Roger går till jobbet (han ska ha på sig en del kläder eftersom han kör MC och de prasslar ju en del) alltså vid 05.30-06 tiden...Hurra!!! Det känns supergött! Mankänner sig ganska pigg idag...=))


Av Ina - 17 november 2008 14:46


...mot jul...redan den 17 nov idag...har börjat fundera på när jag ska baka lussekatter...mmmums! Måste ju ha ett gäng till vår julfest till lucia...

Och vi har även pratat om när vi ska baka pepparkakaor...helgerna är helt uteslutet men i veckorna kan ju gå...vi får ändå baka i omgångar för vi är ganska många och mammas kök ganska litet...det löser sig nog...


Idag har vi som vanligt varit på sångstund. Gick en lång runda efteråt så Hanna kunde sova lite i vagnen, det har ju varit så fint väder idag! HÄÄrligt!!

Skulle visst börja blåsa igen imorgon..typiskt! Vill ha det såhär fint nu!

Hanna sover nu, ibland är det ganska svårt att få henne och sova...skriker som en stucken gris...även om hon är supertrött...har börjat göra så...men det är bara att vänta ut henne så slocknar hon...

Ovido - Quiz & Flashcards