Alla inlägg den 24 november 2008

Av Ina - 24 november 2008 19:31


oftast...På torsdag åker jag på Spa med jobbet! Chefen lyckades lösa så jag kunde följa med...ska bli trevligt! Roger är ju pappaledig så han å hanna kommer ha det så mysigt!

Och den 2 dec ska jag på julbord med 9:an...

Och på lördag ska jag, Susanne å oliver till Kalmar för julmarknad å IKEA...

Av Ina - 24 november 2008 14:53

jag har blivit utmanad av Lisa http://lisoball.bloggagratis.se/

Så här lyder reglerna:

- Länka till den person som har utmanat dig och glöm inte att lägga in dessa regler i inlägget.

- Berätta sju saker om dig själv, både alldagliga och oväntade.

- Utmana sju personer i slutet av inlägget genom att nämna deras namn och länka till deras sidor.

- Låt dessa personer få veta att de har blivit utmanade genom att lämna en kommentar på deras bloggar.


Okej, här kommer sju fakta om mej....



1. jag har kort stubin men ganska bra tålamod (med vissa saker å personer)



2. Jag har alltid älskat djur, när jag var liten hade vi nästan ett helt zoo hemma: katter, kanin, hamstrar, dansmöss, vandrande pinnar, vattensalamander, fiskar, undulat.



3. Jag har hela mitt liv hållt med med dans, jazzdans, aerobic, step up, vattengympa



4. Önskar att jag hade varit "tuffare" i vissa situationer! Är FÖR snäll (eller mesig kalla det vad ni vill)



5. Alltid när Roger och jag är utomlands dricker vi Pina colada, tycker den drinken är såå go!



6. Tyvärr kommer jag inte ihåg vad jag sa som liten att jag ville bli när jag blev stor...tror jag sa att jag ville jobba med djur...helt fel bransch du är i nu Ina

 


7. är väldigt lättskrämd (min lillebrors fel)



Jag utmanar:

Ellinor                 http://ellanbellan.bloggagratis.se/

Emma                 http://emmisenslilla.blogg.se/

Linda                   http://lindisen83.bloggagratis.se/

Tina                    http://www.tinaboos.blogspot.com/

Jeanna

 Krisse                  http://krisse.bloggagratis.se/

 Petra                   http://petra-thelife.blogspot.com/

Av Ina - 24 november 2008 14:16


första snön är här, ganska mysigt! men det ligger väl inte kvar så länge...


Håller på att dona med spadagen, ringde chefen tidigt i morse och frågade om jag kunde åka på torsdag...vill ju gärna följa med! Men går det inte att ordna så går det inte...


På onsdag ska Hanna på sitt första barnkalas, det är Ludvig som fyllt 1år och hans mamma Maria undrade om vi ville komma och fika eftersom vi träffas en del...Gärna sa ju vi! =)

Jag har köpt en bok med ljud till honom...man vill ju ha med sig nåt litet...


Får se om jag kör till K-hamn imorgon beror på vädret sa jag till pappa...

Av Ina - 24 november 2008 09:16


det verkar som fam Ahlér-Gottfridsson faktiskt ville åka ut till Hasslö på juldagen...var helt inställd på att få fira både julafton å juldagen nån annanstans...men Mia verkar ha bearbetat svärföräldrarna med: Men om Roger å Ina kommer med Hanna så åker de nog hem ganska tisigt efterom Hanna vill sova...Hahaha! Tror iof inte man träffas superlänge ändå, alla brukar vara ganska trötta och man träffas ju tidigt men vill de komma hit så blir säkert det bra!

Av Ina - 24 november 2008 09:05


Hanna vaknade när Roger skulle gå...nu har man vant sig vid att få sova till 7.00 tiden...är allt lite trött!

Stumpan sover nu, hållit på 30 min...skriker som attan, det låter som någon slår henne eller nyper henne. Så går man in där, stoppar in nappen å lägger henne ner så sover hon...det kommer bli lite stressigt för att hinna till sången idag men lite sen gör ju inget....hon måste ju sova!


Ska åka till Nättraby denna veckan och ta nytt blodprov, vet inte när bara...så drygt att sitta där och vänta tills de har tid...man vet inte heller när det är minst folk...kanske kör i eftermiddag...får se!


Tydligen är det snökaos uppåt landet...mysigt med snö! Men inte när det är storm...får se om det kommer ner hit...så Hanna kan få åka pulka!

Ovido - Quiz & Flashcards