Direktlänk till inlägg 29 mars 2010

graviditeten

Av Ina - 29 mars 2010 19:44


Har inte skrivit mycket om magen och hur jag mår...

Jag hade ju inga symtom allss på att jag var gravid inte som jag låtsades om iallfall...=)

Jag mår hur bra som helst! Det svåra är ju att njuta av att vara gravid när man har en liten tjej som pockar på uppmärksamheten, förra graviditeten kunde man lägga sig och vila när man ville....

Det var så mysigt när vi var på ultraljudet, när man fick se den lilla/lille bebisen. Om 2 veckor får jag se den igen!

Det som jar har mest bekymmer är hur jag ska göra med semester och mammaledighet, många tycker jag ska gå hem så tidigt jag kan och njuta av sommaren och Hanna innan bebisen kommer. Hade tänkt att jobba till mitten på juli men har nog ändrat mig...ska prata med chefen och se när alla andra lagt in om semester...eftersom jag inte riktigt vet heller när bebisen blir beräknad är det svårt att planera. Det är ju ganska skönt att vara ledig på sommaren oxå..=)

Kommer även prata med barnmorskorna på Ofeliagruppen, är orolig för förlossningen. vill inte spricka så mycket igen fy fan va det var plågsamt! önskar ingen det! Vet inte heller om jag är så positiv till kejsarsnitt då det är ett stort ingrepp, är väldigt kluven. Barnmorskorna säger att det blir lättare andra gången men köper inte det då min första förlossning inte var "normal" då jag blev igångsatt och de använde sugklocka.

Jaja på nåt sätt kommer den lilla bebisen ut iallfall tycker ändå det ska bli spännande. Tror det är en liten kille denna gång men det vet man inte förrän den är ute...

 
 
Ingen bild

susann

29 mars 2010 22:14

Mysigt med ul. blir ju mer verkligt då, snart börjar den fara rundor och sparka dig.
Ha det jätte bra får ta och träffas ngn dag efter påsk. Kramisar susann

 
Ingen bild

Jeanna

30 mars 2010 07:35

Vad skönt att du inte känner av några symtom den här gången! Hoppas det även ordnar sig med din rädsla, inte alls roligt att känna så! =o(

 
Viggo, Baoo, Krille & Cissi

Viggo, Baoo, Krille & Cissi

30 mars 2010 10:52

Vi hade kunnat byta, jag ser fram emot förlossningen, det är helt klart det & tillverkningen som är mina starka sidor.. Där är det inga problem, men usch & fy för att vara gravid! & elaka tungor som säger att en graviditet är 9 månader.. Den är SÅ MKT längre!!
Lycka till med förlossningen denna gången, det går säkert mkt bättre nu!
Ta hand om er!

http://familjenbengtsson.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ina - 9 december 2012 21:17

  Hanna och jag sov till kl 08, det gillar mycket! Ändå var Hanna trött....vi myste med Roger på morgonen innna han körde till jobbet och vi körde mot Mörrum och det årliga pepparkaksbaket! Det var klass 1 varning så jag var lite velig om jag skull...

Av Ina - 22 november 2012 21:23


  Hanna bäddade ner alexander i deras små fotöljer framför tvn     ...

Av Ina - 22 november 2012 21:20

En dag när vi var i karantän var det helt underbart väder så vi gav oss ut i skogen, gick inom Doppet och köpte kakor att fika på. Det var underbart! 2 timmar lekte vi i skogen innan vi gav oss hemåt, barnen gillade verkligen det! Hanna klättrade o...

Av Ina - 22 november 2012 21:01


  Stort grattis till Mattias och Barbara som fick en liten Walter den 17 nov!     ...

Av Ina - 22 november 2012 20:48

  Alexander har lämnat ett avföringsprov för att doktorn skulle kunna utesluta att diarréerna beror på någon tarminflammation...jag har varit lite orolig för att det skulle visa något, fick ett papper hem i veckan om att doktorn skulle ringa någon ...

Ovido - Quiz & Flashcards