Alla inlägg under mars 2011

Av Ina - 20 mars 2011 20:00


Soligt har det varit även idag! Dock lite blåsigt...

Jag och barnen hade mys innan syrran, johan, nellie och hundarna kom vid 13...

barnen var så snälla och vi hade det så mysigt. jag och hanna bakade kanelkaka och hade det så mysigt men vid 11.30 började hon bli trött så vi la oss en stund men hon skulle inte sova...sen var hon lite bråkig...tror hon ska bestämma det mesta...=)

blir kanske en chef av henne...

vi har haft det så mysigt idag, var ute med hundarna och hanna fick blåsa i visselpipan syrran har till hundarna. så roligt hon tyckte det var!

Vi åt hemmagjord kebab, de skrapade tallrikarna så gott tyckte de det var. så bra!

och kanelkakan och chokladbollarna gick också hem.

får vi snart göra om!


Roger kom hem vid 19 tiden...trodde INTE han skulle vara iväg så länge, hade velat träna kl 18...

jaja blir att träna på tisdag!

om förkylningen vill ge med sig, både jag och barnen är ganska förkylda! tråkigt!

Av Ina - 19 mars 2011 21:43


roger körde vid 19 tiden...jag och alexander satt och kollade lite på körslaget men han somnade runt 20, så fort jag la ner honom i sängen vaknade han...men vid 20.30 somnade han i sängen...

så nu sitter jag vid datorn och har körslaget igång...tyst och lugnt. ska väcka alexander om en stund och försöka ge honom välling...håller tummarna att det går! annars blir det jobbigt värre men måste testa!

Av Ina - 19 mars 2011 16:39


Vi har ju då väldigt bra grannar och de som ska flytta (tyvärr) var vi hos igår och lagade mat ihop med. Mycket mysigt men kaosartat med 2 småbarn...

Vi åt grillad rotbiff och ugnsbakad potatis och wokade grönsaker, bearnesesås...så gott! Hanna åt massa kött!

Alexander var jättesur för han inte fick äta något, hade ju glömt ta med gröten in så jag gick och hämtade, när jag kom tillbaka hade han både bajsat och kräkt ner sig så roger gick in för att byta...stim stim...

till efterätt hade jag gjort chokladbollskaka, de gillade den!

vid 20.30 gick vi hem för då ville hanna sova, ganska lagom ändå.

vi satte oss och tittade tv en stund men är ju så trötta så vid 22 la vi oss oxå men alexander vill ju inte sova...han var vaken en del...jaja nån gång får man väl sova kanske...

men ändå en mysig kväll!

Av Ina - 19 mars 2011 16:34


Vilket underbart väder! Hanna och jag var ute och gungade en stund.

Det har varit en sån där kaos dag idag, alla har varit trötta och gnälliga och då blir det lite jobbigt. jag har haft ont i huvudet hela dagen och känt mig stressad...och trött...som vanligt...skulle handla efter gympan idag, glömde nog hälften...

sen kom anne, berndt och ante, då var hon dålig. hade fått reda på att hennes värktabletter slagit ut hennes lever och hon har magsår så hon var inte så pigg...men ligga hemma och vila är ju tråkigt...=)

så denna dagen har väl varit sådär...hoppas kvällen blir bra ändå, hanna ska isäng tidigt idag så hon blir pigg och glad imorgon...alex får jag väl inte isäng men bara han är glad så går det ju bra att ha honom vaken...jaja det återstår och se..

roger ska köra till gotte ikväll och hjälpa honom med något, imorgon ska han leka fotograf så...

syrran och barnen kommer hit imorgon och håller mig sällskap...hoppas på fint väder imorgon oxå!


trevlig helg!

Av Ina - 16 mars 2011 20:22


Usch vilken natt, alexander vägrar välling och har vaknat 3 ggr för att äta/snutta. Jag var helt väck när jag gick upp vid 06...

Morgonpigga barn...

Alexander fick 2 sprutor idag, Hanna satt och höll honom i handen..söta!

Det gick bra och det verkar som han slapp feber också!

Nu är vi hos mamma, roger skulle iväg på utbildning så...myser massor! =)

Synd bara att det är så blåsigt! Hade varit skönt att vara ute lite mer...imorgon skulle det ju snöa...funderar på att åka in till K-hamn en runda, shoppa lite..Hade varit trevligt...annars köper jag bara mat för mina pengar...

bus

Av Ina - 15 mars 2011 10:22

Hanna och alexander bruka ligga på täcket och busa


   

Av Ina - 15 mars 2011 10:17

 

Av Ina - 15 mars 2011 10:13


Vissa kvällar bara flyter på och vissa blir bara kaos...

Roger var dålig när han kom hem från jobbet igår så han gick och la sig så jag fick ta barnen. Hanna la sig utan något bråk och alexander var mysig hela kvällen, fick tyvärr inte i honom någon välling så han har varit vaken en del inatt...Får försöka tidigare ikväll...Men han har börjat somna vid 20.30 och det gillar vi!!! =)


Blir en plockdag idag, skulle myst med maria och victor men hon kände sig inte bra...kan ju umgås lite med min man som är hemma...inte ofta vi är själva...alexander sover ute i vagnen,när han ligger ute kan han sova några timmar..

Ovido - Quiz & Flashcards