Alla inlägg under mars 2011

Av Ina - 14 mars 2011 19:30


Måndagar är min tvkväll, så mycket bra å se!

Av Ina - 14 mars 2011 19:29


roger kom hem och hade rejält ont i magen...hoppas inte det är magsjuka! Han vilar nu så vi hoppas på att det bara är något han ätit!

Av Ina - 14 mars 2011 19:24


Idag har det varit drygt...jag och alexander låg och vilade en stund iallfall!

Han har smakat banan och päron idag, tyckte han var gott!


Hanna är inne i en period av toalettvägran och äta upp maten vägran...vet inte hur jag ska göra. Känns som jag bara tjatar och skäller. Och hon kissar ner sig ganska ofta eftersom hon inte vill gå på toaletten.

Hon på dagis sa att det är typiskt 3 åringar...

Av Ina - 13 mars 2011 17:47


Jag har köpte ett par pösiga byxor på Lindex och de är så underbart sköna!!

Hade kunnat ha dem jämt!!

Sitter inte åt...lovely!






Av Ina - 13 mars 2011 17:44


Vi har bokat in med våra härliga vänner Lollo och Fredde en dag med bowling och middag ute.

Längtar verkligen dit, det ska bli så roligt!

Hoppas verkligen det går att genomföra! Med tanke på att det är 5 barn som oxå är inblandade kan ju något bli sjukt...men bokat har vi iallfall!

Vet ju inte om det går att lämna Alexander hemma, det blir ju några timmar vi är iväg...men det återstår att se...

Av Ina - 13 mars 2011 17:32


Denna helgen har både varit mysig och intensiv..eftersom vi inte sovit så mycket är man ju ganska seg men det har gått bra ändå!

I fredags kväll var våra grannar hos oss och myste, de andra drack vin och jag drack saft...men vi hade jättetrevligt, hanna la sig utan att skrika, hon var ganska trött. Så vi bestämde att nästa fredag ska vi int till dem och så ska vi laga mat ihop, ska bli mysigt. Tur det är så nära kan man bara gå in om man glömmer något eller gå hem om barnen blir för trötta!

Igår (lördag) var Hanna och jag på gympa. Hanna var mest framme hos ledaren så jag fick hoppa omkring själv...=) mitt översociala barn! När vi kom hem myste vi en stund sen var det dax att åka till Hällaryd för kalas. Hanna åkte i sin nya bilstol, den var ganska bra men önskade lite mer vid huvudet. får se om man kan lösa det. Alexander satt jättebra i den gamla!

Kalaset flöt på fint med tankte på att vi hade 3st 7 åringa en 1 åring, en-11 mån, en 3åring och en 6 mån bebis. Barnen lekte bra! När vi skulle åka hände den enda olyckan, Hanna blev klämd i en dörr. fingret blev rejält svullet och blått. Hon var ganska hysterisk och ledsen, det gör ju så j-kla ont att klämma sig! Men hemme fick hon ett Hello Kitty plåster så gick det över! =)

Idag har vi bara slappat omkring, myst och varit ute en stund. Håkan och barnen har varit här och min gamla arbetskamrat Lena. Barnen fick massor av presenter, varsin bok och hanna fick en hoppboll.

Alexander sov många timmar ute i vagnen  men nu ville han sova en stund igen men var lite bråkig innan de åkte hem, vaknade så fort jag la ner honom...tröttsamt!

Resten av kvällen blir det mys och slapp, är ganska trött! Hoppas på att Alexander somnar tidigt ikväll så jag också kan lägga mig tidigt!!! Hoppas kan man ju! =)

det var vår helg det...

Av Ina - 11 mars 2011 08:30


Hu vad det har blåst inatt, sover så dåligt när det blåser!

Och att barnen stökat har ju inte gett mer sovande.

Igår kväll kom jag hem vid 20 efter step-upen, då sov BÅDA barnen ( Hanna hade gråtit så hon fick sova i vår säng)

Jaha tänkte jag Alexander sover nog inte så länge...Han vaknade 22.15 då hade jag precis somnat! Jag ammade honom, han somnade, jag la ner honom i sin säng och där tog det stopp! Han gallskrek och ville INTE sova sin säng, jag tog upp honom, vaggade honom, han somnade, jag la ner honom, han skriker! Så höll vi på ett tag....tillslut la jag honom mellan oss i vår säng...

Nästa gång han vaknar är kl runt 2.30 Han får mat och jag lägger ner honom i sin säng- gallskrik!

Så jag tar in vagnen, han skriker ändå. jag tar upp honom, han somnar, jag lägger ner honom- skrik! Och mitt i allt detta kommer Hanna, vill sova hos pappa...

Bök och stök...

Alexander skriker, jag är sur för jag inte får sova, Hanna gnäller och roger vill också sova...

Tillslut får roger honom att sova då är nog kl 3.30

När jag vaknar sen är kl 6.30, Hanna vill titta på tv. Då kommer roger ut ur Hannas rum, han har sovit i hennes säng dubbelvikt...=)

Stackaren han kommer somna när han har utbildning idag...

Så vi kommer vara TRÖTTA idag, vi bjöd in grannarna på lite mys ikväll men det är bara 1 par som kommer, de andra är sjuka.


Trevlig helg!

Av Ina - 10 mars 2011 11:50


Idag fyller Stefan år och kusin Leo blir 6 mån! Grattis till er!

Ovido - Quiz & Flashcards