Alla inlägg under september 2008

Av Ina - 25 september 2008 13:15


idag är det ju helt underbart väder ute!


Vi har promenerat till öppna förskolan, det var faktiskt riktigt kul där. Hanna gillade det mycket! Satt och viftade och skrattade. Vi kommer gå dit igen!

Jag satte på en maskin tvätt som jag fick vänta på, hade missbedömt tiden...så drygt när man bara vill ge sig iväg...När jag tog ut tvätten upptäckte jag att maten som Hanna åt igår hade färgat av sig mer och min vita Esprit tröja är nu orange fläckig så jag körde några plagg på snabbtvätt och när det var klart kunde jag inte öppna luckan, hade stängt av för tidigt...suck! Den fick vara så...När vi kom hem gick den att öppna, tröjan var lite bättre men tvättar den 1 gång till med vitvätt och klorin, blir den inte bra nu kastar jag den. Gillar verkligen den tröjan! Men får köpa en ny vit topp...Suck!



Av Ina - 24 september 2008 19:36


Visste inte att det hade börjat att träffas där igen...så imorgon ska vi dit! Hoppas Hanna tycker det är skoj annars får man väl gå hem, det är många som vi känner som ska dit! Lollo ska oxå dit! kul kul

berättar mer imorgon när vi varit där!


Snottan somnade duns idag efter vi gett henne välling, hon var helt slut efter shoppandet!

Av Ina - 24 september 2008 17:40


Åhh vilken dag! Underbart väder och en jättesnäll unge i vagnen.

Först var jag och klippte mig, blev ok. Sen röjde vi loss på stan, var och åt på PM. Har nog varit i vartenda affär som har jeans. Tillslut hittade jag 2 par på Lindex tror att eller ej...trodde aldrig jag skulle handla jeans där men har blivit för tjock för de andra affärerna och modet nu är ju så smalt nertill och det gillar jag inte!

Köpte även en kofta, en grön\randig långärmad topp, makeupremover å tvätt, present till Nellie och en liten sak till Mervis oscar ( skulle träffat dem imorgon men hon är sjuk)

Hanna fick en röd jacka, 100 kr rabatt...gilla!


Är så nöjd med hela dagen! Men nu är jag ganska trött, trodde Hanna skulle vara tröttare eftersom hon inte sovit så mycket idag men hon röjer med mormor! =)

Hon var så gullig när hon satt i vagnen och tittade sig omkring och pratade med människor i kön eller i affären...hon charmade alla! =))

Av Ina - 23 september 2008 18:12


på lördag ska vi ut i Karlskrona och äta med Daniel och Linda. Ska först bowla sen äta gott...kanske ta en drink oxå får se. Linda ska upp tidigt på söndag men det ska bli kul att gå ut en runda utan barn...

Syrran ska komma och passa Hanna...om hon inte kommer på något hon måste göra till kalaset...=) *hoppas inte* annars har vi nog ingen barnvakt...

Av Ina - 23 september 2008 18:09


Ulrika och julius var här på fika, va han har blivit stor! hanna blev glad för lite sällskap, de hade skoj på lekmattan men båda var trötta så det blev en promenad istället så de kunde sova...


Vädret har ju varit kanon idag!


Ska snart iväg och träna tänkte jag, mamma och roger får umgås lite sålänge.

Ikväll kl 21 är det fortsättning på en svensk serie om en kvinnlig kommissarie...det förra avsnitttet var jättebra!


Har redan fått ganska många som vill komma på Tupperwareparty det är ju bara en månad till...hehe

ute i god tid

Av Ina - 23 september 2008 09:43


vad ska man egentligen skriva idag då? Har inte hänt något speciellt alls...bara varit hemma...Mamma kommer i em ska sova över och så ska vi shoppa imorgon, har skrivit en lista på allt jag vill handla...kommer bli dyrt men kläderna är viktigast!


nehe tror jag går och lägger mig med hanna en stund, är faktiskt trött...hon vaknar när roger går till jobbet vilket är 1 timme tidgare än innan...

Får väl ta en promenad senare...har bjudit hit Ulrika och Julius på kaffe men de har inte svarat än...kan va trevligt med lite sällskap...

Av Ina - 22 september 2008 09:01


Hanna undrar när ni ska leka! Vill bråka och mysa lite med sin kusin! =))

Kram från kusinen


ps mamma är nyfiken på tanden! =)

Av Ina - 22 september 2008 08:59


Idag skulle vi till sångstunden men Hanna är ganska snorig och har kräkt upp slem...stackars snottan! Så vi stannar hemma och myser...Är ju ändå tråkigt väder...hade varit skönt att gå annars...


 så det blir väl att tvätta och städa lite....

Ovido - Quiz & Flashcards