Alla inlägg den 16 november 2010

Av Ina - 16 november 2010 20:05

     

Av Ina - 16 november 2010 19:51


Hanna började bli lite trött medan jag satt och ammade så jag bad henne att lägga sig i sängen så kommer jag när jag var klar...då sov hon! på 1 sekund...fick väcka henne för att borsta tänderna...

hon är MYCKET tröttare nu än hon var innan och ändå sover hon från ca 19-06 ibland 07...säkert årstiden alla är ju trötta men man blir ändå lite orolig...

Av Ina - 16 november 2010 19:40


idag har varit en riktig guld dag! Alexander somnade när vi gick till dagis och vaknade vid 12 tiden alltså 3 timmar i sträck!

Sen fick han mat och ny blöja och vi lekte och pratade sen var det dax att hämta storasyster då somnar han igen! Sov en stund medan vi fikade sen har han varit vaken och glad. kanske det håller på att vända? =)

Av Ina - 16 november 2010 10:12


idag blir det en hemmadag för mig och alexander...

han sover faktiskt nu, helt otroligt! Man blir förvånad varje gång han sover länge...man är inte van!

Inatt har han varit uppe och ätit en gång sen vaknat 2 ggr men inte velat ha någon mat...gissa om jag la mig ner snabbt och somnade om...Även roger fick lite sovmorgon då han skulle åka iväg på ärende och blev hämtad vid krysset 7.45

det behövde han!

När man är hemma så är man ganska trött när mannen kommer hem, står nästan med barnen i dörren...missförstå mig rätt, jag älskar mina barn men emellanåt skulle jag kunna sälja dem! Man blir knäpp när båda skriker och hanna gör massa dumheter som hon inte brukar...nu är hon inne i en gnällperiod,,,jag blir galen! helt plötsligt kan hon ingenting, inte gå på pottan, tvätta händerna eller sätta på sig kläder...AHHH! och massa gnäll

har lite dåligt samvete eftersom jag inte hinner vara med henne så mycket som jag skulle vilja på dagarna efter dagis för Alexander skriker...hon får vara mycket själv och så är man trött...hon också så det blir lite skrik och gråt...

vissa dagar är det total kaos, tur ingen filmar eller hör...

en vanlig småbarnsförälders vardag...=)

Ovido - Quiz & Flashcards