Alla inlägg den 22 november 2010

Av Ina - 22 november 2010 21:30


Det är ganska svårt att försöka gå ner i vikt när man ammar eftersom man är hungrig jämt. Jag kan äta två stora portioner mat och ändå känna att jag kan äta mer!

Äter alltid några smörgåsar på kvällen inna jag lägger mig annars kurrar min mage hela natten och då är det svårt att sova. Måste äta en riktig lunch annars mår jag dåligt på eftermiddagen.

Alexander äter ju ganska mycket så det är väl kroppens sätt att se till så jag får i mig mat...

Vi är riktiga matvrak just nu! =)

Av Ina - 22 november 2010 21:27


Alexander är så otroligt torr, verkar som han besväras lite av det.

Vi har smörjt/dränkt honom i barnolja. Tänkte jag skulle testa något annat så jag gick till Apoteket, Becur repair är en spray som blir som ett skum (ungefär som mousse till håret) men jag vet inte om det har hjälpt, lite kanske. ska spraya upp flaskan så får vi se vad vi gör om det inte hjälper. Han har sluppit hormonprickarna i ansiktet nu iallfall.

Alex och mamma är torrisar...=)

Av Ina - 22 november 2010 20:40

  Alexander fick vara med och leka idag  

Av Ina - 22 november 2010 20:22


Idag har dagen kännts kort, lämnade hanna på dagis, alexander somnade i vagnen och sov till 12...jag hade satt klockan att ringa 11.30 sov en stund iallfall hur skönt som helst!

Alexander har blivit förkyld och rosslar lite men sover ganska bra på nätterna fast inatt var han uppe mycket.

Har varit en mysig innedag idag! Fattar inte hur det kan regna så mycket...fick ta bilen när jag skulle hämta hanna...

Imorgon ska jag göra lite nytta, inget sovande inte. blir städa och slå in lite paket. Det kommer 2 jobbarkompisar och hälsar på ev kommer Thina som bor här ute också med sina barn så det blir fullt hus. Det svåra är bara vad man ska bjuda på, det blir väl det vanliga äppelkaka eller kladdkaka...=)

Ovido - Quiz & Flashcards