Alla inlägg under oktober 2008

Av Ina - 16 oktober 2008 21:40


igår onsdag jobbade jag kväll. Mamma var här och passade Hanna tills roger kom hem, det hade gått bra fast hanna ahde inte velat sova på em hade somnat av utmattning tillslut...Hon hade rest sig i sängen så roger har sänkt ner den...

På jobbet gick det ganska bra, de springer ju hela tiden så jag har så ont i benen och höften..


Idag torsdag jobbade jag själv på diabetessidan. Det har gått bra! Vi hade iof inte så många patienter men det var och göra ändå. Känner mig lite säkrare, först kände man sig som en nybörjare eftersom man varit hemma nästan 1 år..men så fort man skulle göra nåt så kom det tillbaka. Igår skulle jag tappa en man på urin..Shit tänkte jag hur gör jag och vad behöver jag?!?? men så fort jag började tänka och plocka fram kom det och idag stack jag och satte kateter...roligt att lyckas! =))

Och det känns bra för jag börjar hitta lite...och lära känna all nya jobbarkompisar...Det blir nog bra tillslut..

Ikväll har jag och lollo varit hos Thina på Me&I party...det är fina (dyra) kläder men de är finare och tuffare om barnet är äldre typ 2 år...men jag köpte faktiskt en godistunika till hanna. Jättesöt! och så kan man ha så många olika färger på byxor och strumpbyxor...fast tror jag ska ta en storlek större så kan hon ha den längre...




Av Ina - 14 oktober 2008 15:24


ibland kan jag känna lite sorg över att vi inte bor kvar i Karlshamn eller Mörrum, det hade varit roligt om Hanna hade lekt där vi hade lekt när vi var små eller gått i samma skola som roger och jag träffades i...

Hade roger kommit hem och sagt att han fått jobb i K-hamn hade jag inte tvekat att flytta...

Mörrum känns som "hemma"

Av Ina - 14 oktober 2008 15:00


usch usch usch, idag har det varit en tråkig dag...tiden har gått så sakta...vi har lekt lite och varit ute en stund...försökte få hanna att sova för en stund sedan, kanske mest för min egen del hade oxå velat sova en stund...är sååå trött!!! Behöver nog köpa något uppiggande så här kan jag inte ha det!!!

hanna är inte riktigt på humör heller idag...suck! Kan inte roger komma hem snart?!? två sura tjejer är kanske inte jätteskoj att komma hem till...

Av Ina - 14 oktober 2008 10:00


man blir så seg när man går hemma...

vill göra nåt...får väl ringa nån och kolla om de är hemma...



Av Ina - 14 oktober 2008 08:02


vaknade med huvudvärk idag...tråkigt!

Hanna vaknade som vanligt när Roger gick upp, alltså 5.30...vi brukar ligga kvar en stund men idag bara gnällde hon så vi gick upp...

Har inget planerat idag, funderar på att köra en runda...tråkigt att vara hemma men Hanna är ju lite förkyld så...egentligen ska jag kanske vara hemma...får se...

Av Ina - 13 oktober 2008 10:18


Saknar er som vi inte träffat på riktigt länge...ni vet säkert vilka ni är!

Hoppas vi ses snart!

Av Ina - 13 oktober 2008 10:16


vi går inte på babysången idag (tyvärr) Hanna är ganska rosslig och snorig...hostar en del oxå...hon kommer väl vara förkyld till och från hela hösten\vintern känns det som...

Av Ina - 13 oktober 2008 08:30


hanna har börjat åla sig bort till Sessans mat och toalett...nu får man verkligen passa henne...annars börjar hon säkert äta upp kattmaten...suck!

Ovido - Quiz & Flashcards