Alla inlägg under oktober 2008

Av Ina - 4 oktober 2008 22:08


nu har fam Gottfridsson åkt hem. Mia skulle upp och jobba imorgon så...

Vi har ätit hemlagad pizza och kanelbullar, lite chips blev det oxå...är sååå mätt och trött.

Killarna spelade Wii, de är så duktiga för att vara så små, gjorde en del strike på bowlingen. de gillar verkligen att spela. Ibland när de kommer frågar Hugo redan innanför dörren om de får spela...=)

Männen har mest varit vid datorn (förvånade?)

Nåt strul med Gottes dator...

Hanna har varit duktig och somnade gott med hjälp av faster, bra när andra lägger henne så hon vänjer sig...men får hon bara lite välling och sång går det bra med vem som (om hon är på humör)

Roger ville kolla på nån film så jag sätter mig väl och slötittar en stund sen blir det sängen...

Imorgon ska vi bara vara hemma och mysa hoppas på fint väder!


Ciao och gonatt!

Av Ina - 4 oktober 2008 15:51


Fick gardiner av Mia som hon inte ville ha, har likadana fast med vit botten..dessa är beiga med vita blommor. De är så snygga!

Men får nog köpa beiga eller bruna att ha bakom, de andra är lite genomskinliga...

Lite ombyte förnöjer sägs det ju! Och så är det!

Och att de är billiga eller tom gratis är ju ännu bättre! *skratt*



Av Ina - 4 oktober 2008 15:50


Nystädat och nyduschad...kan det bli bättre? =)

Och så har jag gått ner 1,5 kg ungefär...toppen!!

Av Ina - 4 oktober 2008 11:47


En sida som är lite rolig nu när det snart är dax för pepparkaksbak är:

www.formina.se


Lite annorlunda pepparkaksformar

Av Ina - 4 oktober 2008 10:15


Såg finalen i Top model i onsdags... ÄNTLIGEN vann en tjej med lite kurvor, hon var så mycket vackrare än de andra smala tjejerna...

HEJA HEJA!


och senare såg jag generation fett, världens fetaste man skulle börja gå ner i vikt så han kunde gå fram till altaret när han skulle gifta sig.

Han sa själv att han började gå upp i vikt när han flyttade till USA och drack massor av Cola. Och så skulle han göra nån operation som inte lyckades rikitgt... Håller tummarna för att han ska lyckas!

Han var ändå väldigt positiv och levde ändå ett bra liv men ändå..


Jag har väldigt svårt att förstå hur man kan bli så fet! Man tycker ju att de borde börja tänka när de inte kan gå längre..ja det är inte lätt detta...fetman är ju ett väldigt problem idag bland barnen, snabbmat och läsk finns ju överallt...och datorn och tv spelen bidrar till att de inte rör på sig...

Av Ina - 4 oktober 2008 09:54


idag är det gottis dag! kanelbullar är ju ganska smarrigt!

det blir det ikväll!

Av Ina - 4 oktober 2008 09:48


Besöket hos doktorn gick bra, kom till en ganska ung ST läkare som hetter Renata..hon var utländsk men pratade bra svenska. Hon hade börjat där på måndagen...Hon lyssnade på hjärta, lungor, tittade i munnen och i ögonen. Kände på halsen (sköldkörteln) den kan tydligen bli rubbad efter en graviditet men hon trodde att mina problem berodde på mitt låga blodtryck 105\60...Tog även prover järnvärde, blodvärde och sköldkörtelhormon...får reda på dem nästa vecka...

Men när jag kom hem var jag yr och så trött så jag och Hanna sov 1,5 timma...stackars mamma...

Vi körde faktiskt in till Blomsterlandet och kollade på orchideer. efentligen ganska farligt med tanke på att jag var yr...knäpp man är va!?!

Sen på em körde vi till Hällaryd...Det var roligt att träffa dem eftersom de oxå varit sjuka och vi varit sjuka...

Och så bjöd Roger hit dem ikväll, vill gärna träffas men hade sett fram emot en lugn dag hemma...

Det blir imorgon istället!


Av Ina - 2 oktober 2008 16:04


Idag har vi varit hos Susann och Thea i kallinge. det blev fullt hus när alla ramlade in. vi hade jättemysigt men man får ju fika i skift och kaffet blir ofta kallt men va gör det? =)

Barnen hade roligt iallafall, Hanna var väl inte på sitt bästa humör och skrämde såklart Thea så Thea var väldigt ledsen idag mot vad hon brukar vara men så är det med de små liven...

Emil hade blivit så stor, träffade ju honom i början på sommaren. Tiden går så fort det är roligt att träffas och följa dem!

Nu sitter Hanna och sover i bilen, hon var supertrött i slutet...jag med! =)

Men det har varit en toppendag!


Även om jag inte kommer att jobba med dessa goa tjejer mer kommer jag ändå kalla dem mina jobbarkompisar, låter så tråkigt med fd jobbarkompisar...

Ovido - Quiz & Flashcards