Direktlänk till inlägg 19 april 2009

besök+plantering

Av Ina - 19 april 2009 19:41


Martin,Lisa och Viggo har varit här idag, så mysigt att träffa dem. Man hinner dock inte prata så jättemycket eftersom man har 2 huliganer att hålla koll på men det gick bra. Viggo gick en bra bit sen verkade han tröttna och började krypa istället så han kan om han vill. De är lika långa när de står. Viggo gillade Hannas piano, han är lite busig gillar att kasta saker.

Men Hanna är inte sen att ge igen, hon hämtade min handske och gav Viggo en rejäl knuff såg så roligt ut!


Vi har även hunnit att sätta sticklingar från häcken runt hela vår tomt, hoppas de tar sig!

Vid bilen sätter vi några buskar eller syrener, Roger måste köra där för att komma in med motorcykeln i boden...Men som sagt hoppas det tar sig!

 
 
Jeanna

Jeanna

19 april 2009 22:11

Jag ska hålla tummarna för att de tar sig! Glöm inte att vattna mycket nu i början bara! :o)

http://jeannas.webblogg.se

 
Jeanna

Jeanna

19 april 2009 22:16

...vad är det för sorts buskar som ni har satt föresten?

http://jeannas.webblogg.se

 
Jeanna

Jeanna

20 april 2009 21:19

Jag ville med först ha en Japanska blodlönn, men när jag var och skulle köpa en blev jag rekomenderad att inte köpa den. Tydligen har japanska blodlönn väldigt lätt för att bli angripna av en parasit (som jag inte kommer ihåg namnet på) som gör att en vit, mjölig hinna täcker bladen. Istället rekomenderade trådgårdsmästaren mig att köpa ett Blod Apel träd som har samma röda färg på sina blad med en japansk blodlönn men som inte lika lätt råkar ut för parasiter. Så, jag köpte en Blod Apel istället! :o)
Jag tror er häck kommer att bli fin. :o)

http://jeannas.webblogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ina - 9 december 2012 21:17

  Hanna och jag sov till kl 08, det gillar mycket! Ändå var Hanna trött....vi myste med Roger på morgonen innna han körde till jobbet och vi körde mot Mörrum och det årliga pepparkaksbaket! Det var klass 1 varning så jag var lite velig om jag skull...

Av Ina - 22 november 2012 21:23


  Hanna bäddade ner alexander i deras små fotöljer framför tvn     ...

Av Ina - 22 november 2012 21:20

En dag när vi var i karantän var det helt underbart väder så vi gav oss ut i skogen, gick inom Doppet och köpte kakor att fika på. Det var underbart! 2 timmar lekte vi i skogen innan vi gav oss hemåt, barnen gillade verkligen det! Hanna klättrade o...

Av Ina - 22 november 2012 21:01


  Stort grattis till Mattias och Barbara som fick en liten Walter den 17 nov!     ...

Av Ina - 22 november 2012 20:48

  Alexander har lämnat ett avföringsprov för att doktorn skulle kunna utesluta att diarréerna beror på någon tarminflammation...jag har varit lite orolig för att det skulle visa något, fick ett papper hem i veckan om att doktorn skulle ringa någon ...

Ovido - Quiz & Flashcards