Alla inlägg under maj 2009

Av Ina - 20 maj 2009 22:02


Har inte fått någon kommentar eller åsikt om mitt inlägg med barnvagnen....tycker det var lite konstigt...Någon???

Av Ina - 19 maj 2009 12:12


nehä om jag kanske ska ställa mig i duschen, det är ju fest ikväll med jobbet. Ska ha min nya topp och ett par vita byxor, hittade ju ingen tunika jag gillade men det blir nog bra!

Skulle målat fågelholken en gång till oxå...jaja kanske hinner det oxå...

så mycket man vill hinna när stumpan sover. Hon är fortfarande snorig, typsikt baraför vi skulle träffa Sofia och Alice imorgon...men en promenad i Brunnsparken kan det ju ändå bli...


Chao!!

Av Ina - 19 maj 2009 12:02


Har sålt en del av Hannas sommarbodies på Tradera, en del har satt in pengar och även fått sina varor men några har inte hört av sig...så segt! När jag vinner sätter jag in pengarna så snabbt det går!


Tycker det är nonchalant!

Av Ina - 19 maj 2009 11:55


hann inte skriva igår, fick nya tidningen från Vi föräldrar som jag satt i solen och läste sen kom Mattias så vi kollade på film...


I tidningen var det en ganska stor artikel om hur man ska ha vagnen framåtvänd eller bakåt, alltså mot föräldern eller inte. I en stor forskning från Storbritannien (tror jag det var) påstår forskare att barnet hämmas och blir stressat om det åker framåvänd (från föräldern) De ser inte den som kör vagnen och ansiktsuttrycket. Även svenska experter håller med om detta.

Det är viktigt att prata med barnet och bemöta det barnet ser tex en blomma eller fågel.

Jag pratar med Hanna hela tiden när hon åker vagn även när hon åker framåtvänd. Jag vet inte riktigt hur jag ställer mig till artikeln, jag tror inte riktigt att det hämmar dem, beror nog oxå på var man bor. intryck och miljö.

Jag har iof mest Hanna mot mig men har hon solen i ansiktet vänder jag henne...


Hur brukar ditt barn åka?

Tror du det har någon betydelse för barnets utveckling?

Vill gärna ha kommentarer & åsikter! 

Av Ina - 18 maj 2009 10:19


Ganska mysigt ändå med lite regn, slipper Roger vattna idag! =)

Hanna och jag har mysdag idag, bara vara hemma och leka. Nu sover hon, är inte riktig frisk. Vi får äta lunch lite senare idag. Vi fick mycket mat över från igår.


Av Ina - 17 maj 2009 19:58


Trodde att förkylning skulle vara över nu men Hanna är snorig och ledsen. Suck! Så tråkigt, hoppas det inte blir värre!

Av Ina - 17 maj 2009 18:56


Min vän Petra bor sedan många är i Göteborg och jag har inte varit och hälsat på henne...fy på mig! Men NU har vi äntligen bokat den 4-6 augusti åker vi dit då blir det mys, god mat och liseberg...lite shopping ska vi oxå hinna med...=)

Ska bli så roligt!

Av Ina - 17 maj 2009 18:29


Inger, Kent och pappa kom vid 12, vid 14 tiden kom Anne, berndt och ante. Vi grillade och fikade. Jättemysigt för vi kunde sitta ute.

Vi dubbelbokade, dålig kommunikation mellan roger och mig...=)

Men allt ordnade sig ändå men nu är man trött! Ligger ju några timmar back.

Roger är ute och vattnar (som vanligt) och hanna sover faktiskt, hon fick ingen eftermiddagslur så nu var hon helt färdig efter en dag ute.

Ovido - Quiz & Flashcards