Alla inlägg under maj 2009

Av Ina - 3 maj 2009 20:51

 Min lilla mor gav sig iväg själv på resa till Italien, så härligt!

Hon har hört av sig och berättat att de kommit fram några timmar försenade pga att bussen gått sönder men de hade fått poliseskort....jag hoppas hon kommer få en härlig semester, det är hon värd!

Hade gärna följt med!

Av Ina - 3 maj 2009 08:47


Vår granne har hittat en man som är väldigt intresserad av trädgård till vår fördel, han planterade ju häcken till oss och igår kom han med en bunt liljor som han grävt upp i sin trädgård i Kosta. Jag blev så glad, älskar blommor men har inga förutsättningar än att pyssla som jag vill...Kollade igår vad blommor och träd kostar på Blomsterlandet...över 200 för en buske men visst sen har man den förhoppningsvis länge sen....Vill ha, vill ha, vill ha!

Sofia sa att jag gärna fick gräva upp syrener hos dem...det vill jag gärna!!! De luktar så gott! Ska sätta dem vid soptunnorna tänkte jag... Såg att Cehapy hade ganska billig marksten så jag ska köpa sten och lägga på framsidan oxå...nån gång i framtiden...=)

Det är så mycket man vill göra...

Av Ina - 3 maj 2009 08:45


verkar bli fint väder idag oxå men ganska kallt än...vi sov till 6.30...ganska ok!

Pappa sov över så det var bara att stiga upp och börja busa...=)

Idag ska vi olja resten av trädäcket och vår "trapp" sen ska vi hälsa på Simon och Fia en liten stund.


Av Ina - 2 maj 2009 20:12


idag har hanna, jag och pappa varit i Allatorp på koutsläpp. Det var varmt och skönt, barnen var förväntansfulla. Men kossorna väntade en stund på att gå ut sen kom de i lugn takt mot hagen. Inga hopp och skutt här inte, de var lugna och fina kossor.

Sen körde vi till Lyckeby, köpte olja till trädäcket, mat och blomma+kruka till köksbordet. Hade kunnat köpa massor av blommor men väntar lite till...Har en del krukor att plantera i...Torget i K-hamn har mycket billigt...


sen när vi kom hem grillade, anne å berndt kom oxå. så mysigt och gott. Nu har vi ätit chokladpudding och tar en omgång bowling


trevlig kväll!

Av Ina - 1 maj 2009 14:47


Min "lilla" Nellie ska sköta om en häst i sommar. Hon är en riktig hästtjej hon. Tycker att Hanna oxå ska bli det....hehe

Så vi får väl ta en dag och hälsa på kusen...

Maj

Av Ina - 1 maj 2009 14:43


Härliga maj! Nu börjar det bli riktig vår, många går omkring i shorts å linne men jag är så frusen när det blåser så jag behåller kläderna ett tag till, vill ju inte bli förkyld heller!

Idag har vi varit på lekplatsen med Lollo, elin och Vidde. Eller ja Vidde sov och elin försvann med en kompis så vi blev inte så många kvar men vi fikade och myste. man blir trött när man varit ute hela förmiddagen. Hanna sover som en stock och det gjorde hon även i morse 7.30 vaknade hon!!!!


Roger har toppdressat och gödslat "gräsmattan", vattnat och donat hela dagen. Så duktig!! Det kommer bli jättebra!


Nu ska vi snart köra till fam gottfridsson, trötta men där är det lugnt man får vara trött behöver inte vara så socila...=)

Skönt med såna männsikor!


Trevlig första maj!

Ovido - Quiz & Flashcards