Alla inlägg under maj 2009

Av Ina - 15 maj 2009 20:06


Har bara jobbat 3 dagar men är SÅ otroligt trött...kan kanske vara att jag får byta sida hela tiden, vilket är krävande eftersom man inte känner patienterna och blir nya saker att håkka reda på.

Eftersom jag jobbade igår kväll skulle jag varit kvar på lung sidan men blev då flyttad. Jag kände att jag inte orkade tjabba utan visa att jag är flexibel. De flesta frågade: Varför bytte du sida Marina?...

Oftast flyttas alltid undersköterskan, är det för att vi är mer flexibla än sjuksköterskan? Visst de har ännu mer att dona med med mediciner och sånt men...

jaja nog pladdrat om det...

På vägen hem handlade jag, HATAR att handla på fredagar! Så mycket folk som ska bunkra till helgen...hem och slänga in det viktigaste i kylskåpet sen hämta Hanna på dagis. min lilla stumpa var ganska trött.

hade själv kunnat somna nu! Har lovat kolla film med Roger...

Av Ina - 13 maj 2009 19:30
Av Ina - 13 maj 2009 19:20


alla pratade om delfinalen till Eurovision song contest på jobbet idag...jag hade verkligen missat det! Såg Cold Case istället love love!!!

Ska se det på lördag istället, Simon kommer hit, Fia skulle tyvärr iväg annars har vi lite som tradition att kolla och sätta poäng. Har haft väldigt roligt...=)

Simon har så roliga kommentarer till det mesta!


Är så trött nu på kvällen när man går upp tidigt. det har inte varit jättemycket på jobbet men ändå att göra...

Imorgon ska de flesta på jobbet till Kättismåla och paddla kanot. Hade GÄRNA följt med men de hittade ingen som kunde jobba...jaja kan iallfall följa med på den andra festen!

Får verkligen hoppas jag hittar något att sätta på mig...

Av Ina - 12 maj 2009 21:03


Idag har Hanna och jag bara varit hemma. Har tvättat och städat som jag alltid gör när jag är ledig men vi har varit ute en liten stund oxå. På morgonen var det riktigt varmt och skönt men frammåt 12 när Hanna skulle sova började det mulna upp men hon sov så gott i sin vagn, sov 2 timmar! Så jag hann en del. Har lagt in några bodies på Tradera, fick en del sålda. Fick inte jättemycket för dem men känner att jag kan inte spara allt.



Av Ina - 11 maj 2009 20:43


Den 11 maj är det alltid marknad i Mörrum men den har blivit mindre och mindre varje år men man går ändå av tradition. Så även idag.

Hanna och jag sov till 07...vid 09 när mamma ringde var vi klara så vi körde. Skulle hämta Johan och Neliie vid 13.30 så vi busade och åt lunch  Hanna sov.

Barnen är ju så stora nu så de gick själva på marknaden men vi mötte dem ganska snabbt och då var pengarna slut...=)

Hanna åt en bit munk, det var namnam sa hon. Hon tyckte det var roligt att sitta och titta på allt folk men tillslut tröttnade hon och skulle gå...det gick väl ganska bra...hon höll moster i handen...Hon har varit så duktig!

Men vi var ganska trötta när vi kom hem!

imorgon blir det en hemmadag!

Av Ina - 10 maj 2009 10:59


Fick mitt sommarschema för ett tag sen, blev ganska nöjd. Får jobba korthelg på midsommar...och på Östersjö så där blev jag lite besviken men det blir ju så när Roger oxå jobbar helg...kanske kan byta? Ska kolla med någon...svårt när det är semester och så!

Men jag älskar sommaren! så härligt att det redan är maj! Snart är min lillstumpa 1,5 år...Och det är många som börjat fråga om syskon...NEJ säger både jag och Roger, vi är inte sugna än! Bebeisar är jättesöta och jag älskade att vara gravid och amma men....nej får vänta ett tag till!


Får mysa med någon annan bebis som kommer i november...

Av Ina - 10 maj 2009 10:57


10-11 maj då är det marknad i Mörrum

Den 11 maj är det Mörrums nationaldag...då är det fiskepremiär....

Tycker det är så mysigt att åka dit och träffa människor som man känner,

älskar marknader.

Vi ska gå en runda med mamma imorgon (om hon inte är för trött)

Av Ina - 10 maj 2009 10:54


Gick och la mig tidigt igår, var så trött!

Sov till 07 men drog mig, slumrade nog till oxå till 8.30....Frukost och sen en promenad.

Nu sitter jag här, känner inte för att städa mer nu...Sessan fick en riktig borstning ute på trappen, det behövdes! Hon fäller så mycket just nu!

Får äta något litet innan det är dax för jobbet igen....


Ikväll kommer lilla mamma hem från Toscana! Hoppas hon haft det bra!

Ovido - Quiz & Flashcards