Alla inlägg under november 2010

Av Ina - 10 november 2010 19:34


USCH säger jag bara!

Hanna vaknade vid 00 och hade kissat i sängen, upp och göra iordning henne sen fick hon sova i vår säng=trångt!

Vid 02 (som vanligt) vaknade Alexander och ville INTE somna, så fort jag la ner honom vaknade han. Tillslut tog jag in vagnen han somnade vid 04...

och vid 06 vaknade han igen...gissa om mamma och pappa var lagom TRÖTTA!

Hanna kom upp vid 07...

FY F*N vad trött jag är! Har druckit massa kaffe...

Skulle kört till K-hamn idag men ade varit en trfikfara så pappa kom hit istället så Hanna fick lite uppmärksamhet, jag hade full sjå att hålla mig vaken...

Hoppas VERKLIGEN på en bättre natt inatt!

Av Ina - 9 november 2010 21:19


Hanna har varit för det mesta snäll sen Alexander föddes....men nu den senaste veckan har hon varit helt galen! Hon kan hålla på en hel dag och göra saker hon vet att hon inte får och testa, skrika, gnälla och slåss.

När man hämtat henne efter dagis börjar hon gnälla på promenaden hem och den är inte lång...jag orkar inte med gnäll, blir helt knäpp när hon gör så...

Och så ber hon om mat hon inte äter upp...tycker inte om är ett favvouttryck även om hon ätit det innan...suck!

Vi har duster varje dag, skrik och gråt...inget roligt alls och så Alexander mitt uppe i detta som skriker om kvällarna...

en småbarnsförälders verklighet!! det är INTE lättare med 2 barn...

Av Ina - 8 november 2010 13:00


oj vad veckorna går fort! Inatt har det varit riktigt kallt...halt var det att gå till dagis idag.

Alexander har varit uppe mycket inatt också...han fick sova hos mig tillslut...det gillar han den lilla huliganen! =)

har sovit 1 timme idag sen ville han ha mat igen...är nog inne i nån tillväxtperiod för han äter massa! Får han inte mat blir han så arg!


idag blir det lugnt...ska försöka zumba när roger kommit hem...imorgon kväll tänkte jag åka och handla själv...


Av Ina - 7 november 2010 17:52

  tyvärr så fastnade inte Johan

Av Ina - 7 november 2010 17:51


Hanna gillar verkligen sin bror, vill gärna hjälpa till men håller på att kräkas när hon ser hans bajs...=)

     

Av Ina - 7 november 2010 17:49


Alexander börjar bli stor nu, han följer med blicken och skrattar...så mysigt!

Hans prickar har blivit bättre men han är så torr och har fått massa skorv i hårbotten...

Men nån gång är han nöjd med att ligga under gymmet och "prata" med leksakerna fast sitta hos någon är ju helt klart bäst eller när pappa bär omkring honom...=)


 

Av Ina - 7 november 2010 17:41


Idag har det varit ganska kallt men soligt har dock inte varit ute så mycket då vi haft besök hela dagen, svärföräkldranra kom redan kl 10 sen kom syrran kl 13 och stannade till 17. vi har haft en mysig dag, känns som klockan är mycket mer än vad den är...


Har ganska ont i rygg och nacke, lilleman var uppe mellan 2-3.30 ungefär ville inte sova. spänner mig när jag blir stressad. Han ville ha mer mat sen slocknade han...pucko mamma!

Sov sen till 6.45 så det var väl helt ok...


Har fått en cd med zumba, får se när jag har tid att testa den...tänkte jag skulle göra det 2 ggr/vecka...måste komma i form så man kan köpa nya kläder! =)

Av Ina - 6 november 2010 16:13


Min lillebror med familj skulle komma idag, han skulle hjälpa oss att sackla så vi kommer vidare med rummet. Men allihopa var förkylda så vi får försöka träffas nån annan dag...kommer nog bli lite trixande för det är mycket på helgerna...

Så vi har bara varit hemma och haft familjemys, roger har bytt däcken på bilen och jag och hanna har lekt. Alexander har sovit ganska mycket idag....

ska snart börja med ytterfilén får se vad man kan hitta på för gott med den och roger får göra någon god sås...sen blir det mys framför tvn med godis...hanna har tjatat hela dagen...=)


Trevlig lördag önskar jag er!

Ovido - Quiz & Flashcards