Alla inlägg under mars 2009

Av Ina - 13 mars 2009 20:47


Gardinerna hänger nytvättade, imorgon blir det vårfint hemma hos oss. ska ev inhandla en ny duk och ny kruka att ha på bordet...

Våren flyttar in, längtar efter den nu! =)

Av Ina - 13 mars 2009 20:29


fredagen den 13.e...har faktiskt inte tänkt så mycket på det och inget dåligt har hänt!

Hanna vaknade som vanligt tidigt, jag fick slumra 1 timme extra...

Sen var det dax för hanna att sova. Mamma och jag var ganska trötta men vi åkte ändå in till lyckeby, var och åt på MAX...jättegott!!!

Fick lite inspiration på Blomsterlandet och ÖB hittar jag alltid massor på...

Vi har haft en mysig dag men är ganska trötta...


Nu har Roger och jag haft vuxentid *ler*

han vill inte se Lets dance så han kommer väl spela "som vanligt"...


Av Ina - 13 mars 2009 09:59


Stumpan sover och mamma och jag sitter och slappar lite...Har hållt på att ringa en massa: barnmottagningen för att undersöka Hanna, Ellos för att eftersöka mitt paket jag retunerat de hade inte fått det! Då fick jag ringa Posten och hålla på...suck! Nu verkar det som det är på gång iallfall...gillade ju tröjorna jag skickade tillbaka men de ska ju hålla mer än 2 månader!


Vi tänkte åka in till Lyckeby och gå på Blomsterlandet, Willys och Leksakshuset...Det blir oxå MAX! Ev möter Linda och julia oss där och äter med oss...

Annars jobbar jag hela helgen, Roger och Hanna ska åka till Hällaryd på kalas...hade oxå velat träffa dem men men...Hoppas Mia gillar presenten!

Nästa vecka är jag bara ledig på tisdag det är man inte riktigt van vid...blir många dagar för Hanna på dagis oxå...men hon gillar ju det så...


Hoppas ni får en bra helg!

Av Ina - 12 mars 2009 21:14


Hanna vaknade redan 4.30...jag var i upplösningstillstånd!!! VILL SOVA!!!

Hon vägrade somna i sin säng så jag la henne jämte mig, somnade nästan direkt. kanske hade en mardröm? Så vi sov till 6.30 då det var dax att göra sig iordning för dagis...Idag hämtade mamma henne vid 13.30 när hon kom hade de nästan precis lagt hanna...fattar inte varför??? Så hon somnade vid 15.30 och det är ju ganska sent att somna...men men det gick bra ändå...

mamma och jag var ute och gick en runda, kollade även in biblioteket vi har här. Man kan beställa böcker dit så jag beställde en bok om Sår, nu ska här pluggas!!

Känner mig lite privilegiad att få vara med i sårvårdsgruppen, de som startade Sårcentrum är kända i hela Sverige...de är nästan ensamma om detta och nu har de utvecklat en sida på internet där man kan söka på en patient och få upp tidigare omläggningar och fakta om patientens sår...Dokumentationen kring såret och såromläggningen är viktig!

Jag tycker dessa 2 dagar har varit intressanta och jag har lärt mig mycket...har blivit lärd en hel del felaktiga saker men tur man kan ändra och utvecklas!!

Av Ina - 11 mars 2009 19:25

 blev utmanad av Tina


Var är din mobiltelefon? ligger på laddning

Var är din (o-)äkta hälft?hos grannen, datorproblem

Ditt hår? ganska ok

Din mamma? Snäll

Din pappa? snäll

Det bästa du vet? Familjen

Din dröm inatt? Ingen

Din dröm/ditt mål? Skulle vilja åka till Skottland

Rummet du är i? övervåningen

Din hobby? har nog ingen, blogga

Din skräck? förlora någon nära

Var vill du vara om 6 år?ingen aning

Var var du igår kväll? Hemma

Vad du inte är?

En sak du önskar dig? Pengar

Var växte du upp? Mörrum

Det sista du gjorde? Jobbade

Dina kläder? myspys

Din tv? reklam

Ditt/dina husdjur?katt

Din dator? Laptopp

Ditt humör? ok

Saknar någon? "mormor " Ulla

Din bil? Renault Laguna

Något du inte har på dig?

Favoritaffär? H&M

Din sommar? Varm

Älskar någon? Många

Favoritfärg? lila

När skrattade du senast? Idag

När grät du senast?var ett tag sen

Jag utmanar alla som läser.. =)

Av Ina - 11 mars 2009 19:06


Dagen började med mys kl 05.30...Frågade Hanna om hon ville åka till dagis, stumpan sprang ut till vagnen och började peka och dra i ytterkläderna...När vi kom dit och jag hade fått av henne kläderna sprang hon iväg och började dona. Tror ni hon gillar dagis? =)

Kl 09 började utbildningen. Vi gick igenom hygien runt sår, omläggningar, olika sår, lite om vilken antibiotika som bör användas (ofta sätter läkarna in antibiotika när det inte behövs!) vi fick öva på att mäta dopplertryck i foten och linda med Proforelindor...dagen har varit mycket intressant! Även radion och tidningen har varit hos oss...man kanske blir kändis på kuppen...hehe

De som föreläser är verkligen duktiga! Med tiden hoppas jag på att jag oxå kommer kunna mera!

Av Ina - 10 mars 2009 21:57


imorgon och på torsdag är det Sårskola, jag ska alltså på utbildning!

Det ska bli intressant! Berättar mer sen


Natti natti

Av Ina - 10 mars 2009 21:56


jan-mars är det många som fyller år så vi har ett kalas varje helg nu framöver...både roligt och lite jobbigt men man får göra det bästa av det...man får ju massa god mat och dricka...=)

Ovido - Quiz & Flashcards