Alla inlägg den 28 september 2010

Av Ina - 28 september 2010 20:58


imorgon kommer syrran och Nellie och hälsar på sen kommer farmor å farfar.

på torsdag kommer mordar och lördag mormor...fullt ös med andra ord...kommer säkert vara jättetrött men då får jag köra hem dem...

många lite äldre har nog glömt hur jobbig småbarnstiden är, att man får sova minimalt och sen har allt annat som ska göras också...

vet att många vill träffa Alexander- självklart men alla säger hör av er när ni orkar för detta året är det många som har varit i samma sits som oss med små barn...

det är tufft men roligt också såklart...=)

kanske man kan ta en tur med vagnen imorgon, hatar när det blåser! känner att jag måste komma igång, sitter mest och ammar...gått ner ganska mycket men mer ska det bli...=)

vill köpa lite nya kläder! men det får nog vänta tills rean tror jag...spara pengar...det är ju  inte fett att vara hemma...

Av Ina - 28 september 2010 16:29

 

Jag och mina underbara barn   

Av Ina - 28 september 2010 16:26


Hanna är väldigt stolt över sin lillebror, har ju berättat för alla på dagis att det minsann är en lillebror om de skulle råka säga fel.

Lillebror ska få låna alla hennes mjukisdjur och han får bita i hennes klossar...

Hon vill gärna vara med när vi matar eller byter på lillebror. Idag fick hon ge honom lite bröstmjölk i flaska, gissa om hon var stolt och så duktig!


 

Av Ina - 28 september 2010 16:25

         

Av Ina - 28 september 2010 16:00


Började få förvärkar natten till den 23:e ringde förlossningen som sa att jag kunde komma när jag ville. Då var det uthärdligt så jag sov lite. Ringde mamma som kom vid 04 tiden.

Vid 07 tiden åkte vi in men då var jag bara öppen 4 cm så det blev en dryg dag innan vi fick träffa killen.

Vi fick tom ett rum som vi kunde sova i, det var skönt att sova en liten stund. Och jag kunde äta lite lunch.

Vid 16.30 var jag i förlossningsrummet då var jag öppen 7 cm sen tog det fart. Fick prova akupunktur som smärtlindring, fick en whiskeypinne i huvudet (roger blev väldigt avundsjuk, jag som inte ens dricker whiskey) Nej de bara kallade nålen så så passade vi på att skoja lite med varandra. Sen fick jag ju lustgas också och gud va härligt det är just då!

Barnmorskan tog hål på hinnorna så vattnet gick.

19.09 är han född vår kille. Jag tittade på klockan och tänkte för mig själv att kl 19 är det nog över och så blev det. Barnmorskan var fullt upplyst om att min stora rädsla var att spricka så mycket som jag gjorde med Hanna så hon gjorde allt hon kunde för att jag inte skulle spricka mer än "nödvändigt". Och så blev det...fick några stygn som är normalt inte mer, de hade tom en doktor inne som kollade att allt stod rätt till...Jag kände mig väl omhändertagen och fick en normal förlossning.

Jag fick upp honom på bröstet direkt och Roger klippte navelsträngen under tiden städade de och sydde mig.

Barnsmorskan Agneta tittade på Alexander och sa att detta är en stor kille, han väger nog runt 4 kilo...4490 för att vara exakt...shit tänkte jag vilken jättebebis...=)

Vi fick de goda mackorna, jag duschade och ammade Alexander sen gick vi upp till BB.

Det var fullt på BB så vi fick en sal på gynsidan, gjorde inte oss något för där hängde en tv på väggen...hehehe vilken lyx...

Personalen på gyn tog hand om oss...Första natten gick ganska bra....Jag stannade kvar till söndagen för Alexander var tvungen att bli 48 timmar för att de ska kunna ta ett blodprov på honom. Roger åkte hem till Hanna, de kom och hälsade på på lödagen. Hanna tyckte sängen var roligast, att köra den upp och ner...

natten mellan lördagen och söndagen var hemsk! Han var vaken HELA natten i stort sett och åt och åt...när jag pratade med roger bröt jag ihop och då kom en barnmorska in...de tog hand om Alexander medans jag åt frukost och jag kände mig som välrdens sämsta mamma...Amningen är det lite si och så med, funkar på dagen men på natten äter han så mycket så det hinner inte fylla på sig...eller brösten är stenhårda men han blir inte mätt så vi har gett honom ersättning...

Bröstvårtorna är såriga och det gör så jäkla ont att amma honom...får se om det ordnar sig...Känns konstigt bara när jag hade så mycket mat till Hanna och det funkade jättebra...

Som tur är tar han flaskan har även köpt ett silikonskydd som ska avlasta bröstvårtorna men vet inte om det funkar så bra än...


Blir ett långt inlägg detta, har säkert glömt något men isåfall återkommer jag...=)

Ovido - Quiz & Flashcards